Algemene voorwaarden

Laatst bijgewerkt 14 december 2023

Dit zijn de algemene voorwaarden van InnerMind, ingeschreven bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder KBO-nummer BE 0789.953.647 en gevestigd op het adres Lusthoflaan 97, 9030 Mariakerke, België.

E-mailadres: info@InnerMind.be

1. Definities

1.1 Aanbod: alle aanbiedingen en prijsopgaves uitgaande van InnerMind via de website (www.InnerMind.be), via sociale media of via e-mail.
1.2 Dienst: de diensten die InnerMind levert en die de klant afneemt.
1.3 Dienstverlener: InnerMind, de partij die aan de klant een dienst verkoopt.
1.4 Herroepingsrecht: het recht van een consument om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen af te zien van een overeenkomst op afstand en dit conform artikel VI.47 ev. WER.
1.5 Klant: Iedere persoon die gebruik maakt van de diensten of producten van InnerMind. Wij sluiten samen een overeenkomst. Dat zijn afspraken over de dienst die jij van InnerMind koopt. Het zijn deze afspraken die jij als klant aanvaard door het kopen van mijn dienst of product.
1.6 Overeenkomst: de overeenkomst aangegaan tussen de klant en InnerMind.
1.7 Producten: de digitale producten (bv. e-books) en de coachingstrajecten die ik via mijn website verkoop.
1.8 Schriftelijk: Alle afspraken via e-mail, sociale media, WhatsApp en andere berichtenservices.

2. Toepassing

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten, producten en transacties die worden aangeboden door InnerMind, op de website www.InnerMind.be, via sociale media of via e-mail.
2.2 Door gebruik te maken van de diensten en (digitale) producten van InnerMind, gaat de klant akkoord met deze algemene voorwaarden.
2.3 De laatste versie van deze algemene voorwaarden is steeds van toepassing.

3. Aard van de diensten en producten

3.1 InnerMind richt zich op coaching en e-commerce binnen het werkveld van persoonlijke ontwikkeling en (sport)voedingsadvies.
3.2. InnerMind biedt coachsessies, coachingstrajecten en (sport)voedingsadviestrajecten aan, deze trajecten kunnen variëren in duur en inhoud en worden beschreven op de website van InnerMind.
3.3 De gesprekken vinden plaats op onderlinge overleg.
3.4 InnerMind biedt e-books en andere digitale producten aan voor verkoop via de website. De digitale producten worden duidelijk beschreven op de website van InnerMind.

4. Vertrouwelijkheid

4.1 Alle informatie die tijdens de coachsessies wordt besproken, wordt vertrouwelijk behandeld en zal niet zonder toestemming van de klant aan derden worden verstrekt, tenzij wettelijk verplicht.
4.2 InnerMind zal de privacy en vertrouwelijkheid van de klant te allen tijde respecteren en naleven.

5. Aansprakelijkheid

5.1 InnerMind zal zijn diensten naar beste vermogen uitvoeren, maar kan geen garantie geven met betrekking tot de resultaten van de coaching.
5.2 InnerMind is niet aansprakelijk voor enige schade of gevolgschade als gevolg van het gebruik van de diensten en producten, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid aan de zijde van de dienstverlener.

5.3 InnerMind is niet verantwoordelijk voor ongevallen van en naar de afspraak, alsook niet voor ongevallen die gebeuren in de praktijk gelegen te Lusthoflaan 97, 9030 Mariakerke, België.

6. Betaling en annulering

6.1 De tarieven van de coachingstrajecten worden vermeld op de website en zijn inclusief BTW, tenzij anders vermeld.
6.2. InnerMind heeft steeds het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. Het aanbod dat bestond op het moment dat de klant het aanvaard, m.a.w. aankoopt, is het geldende aanbod.
6.3 Betaling van de volledige prijs dient voorafgaand aan de start van een traject of aankoop van een product te worden voldaan, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
6.4 Betalingen kunnen worden gedaan via de beschikbare betalingsmethoden op de website.
6.5 Bij het afronden van een bestelling in de webshop, heeft de klant ook deze algemene voorwaarden geaccepteerd. Deze maken dus onderdeel uit van de overeenkomst.
6.6 Wanneer een klant de factuur niet op tijd betaald, dan is hij van rechtswege in verzuim en zal de dienstverlener wettelijke rente en incassokosten in rekening brengen. De rente wordt berekend over de periode vanaf het moment dat de klant had moeten betalen tot het moment dat deze betaald heeft. Voor de hoogte van de incassokosten worden de maximaal toegestane bedragen van het "Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten" aangehouden.
6.7 Kosteloos annuleren of verplaatsen van een coachsessie dient minimaal 48 uur van tevoren te gebeuren. Annuleren dient schriftelijk te gebeuren door te mailen naar info@InnerMind.be.
6.8 Digitale producten (zoals e-books) zijn niet restitueerbaar. Er worden geen terugbetalingen van diensten of online producten voorzien, eens de betaling van een traject of product is voldaan.
6.9 De dienstverlener behoudt zich het recht voor om afspraken te verzetten mocht dit noodzakelijk blijken voor de eigen bedrijfsvoering, scholing, ziekte of dringende persoonlijke omstandigheden. Bij het niet doorgaan van een sessie van de zijde van de dienstverlener, is de klant geen kosten verschuldigd. De dienstverlener is niet aansprakelijk voor eventueel geleden schade door de klant.

7. Duur en afsluiting van de dienst

7.1 De duur van het coachingstraject zoals vastgelegd in de overeenkomst tussen dienstverlener en klant, kan ten alle tijden met wederzijds goedvinden door beide partijen worden beëindigd dan wel worden verlengd.
7.2 Beëindiging van het coachingstraject kan te allen tijde met wederzijds goedvinden plaatsvinden. Beëindiging van het coachingstraject eenzijdig door de klant kan plaatsvinden indien de klant de sessies niet langer op prijs stelt of nodig acht. Beëindiging van een coachtraject door de klant kan schriftelijk meegedeeld worden via e-mail.
7.3 Het coachingstraject kan door de dienstverlener op elk moment worden beëindigd als redelijkerwijs niet van InnerMind kan worden verwacht dat zij het coachingstraject voortzet.
7.4 Na het verstrijken van de duur van het traject, zoals aangegeven op de website, kan de klant geen aanspraak meer maken op niet of nog niet opgenomen onderdelen van de opdracht zoals overgebleven coaching uren en toegang tot (digitaal) lesmateriaal in welke vorm dan ook.
7.5 Mocht de dienstverlener tijdens het coachingstraject zaken of ziektebeelden vermoeden die niet onder haar werkterrein of deskundigheid vallen, dan zal zij de klant daarop attenderen en hem/haar desgewenst naar een deskundige doorverwijzen. De consequenties daarvan voor het traject zullen in goed overleg worden vastgesteld. De dienstverlener verplicht zich de klant door te verwijzen naar een collega coach, therapeut of arts indien de behandeling niet toereikend is of niet kan worden voortgezet wegens ziekte, overlijden of een aandoening.
7.6 De dienstverlener is gerechtigd een klant die de voortgang van de coaching ernstig belemmert, van verdere deelname uit te sluiten.
7.7 De duurtijd van een coachingstraject is steeds afhankelijk van het gekozen traject/product. De dienstverlener zal steeds op voorhand meedelen hoe lang het traject zal duren. Deze informatie wordt ook steeds beschikbaar gesteld via de website. Het aangekochte traject kent een looptijd zoals vermeld bij de aankoop en zoals opgenomen in de algemene voorwaarden. Bij aanschaf van het traject gaat de klant ermee akkoord dat het gehele traject dient te worden betaald, ook wanneer de klant gedurende het traject wenst tot annulering over te gaan. Wanneer de klant ervoor opteert om het traject te annuleren, heeft hij/zij geen enkel recht op enige terugbetaling.

8. Intellectueel eigendom

8.1 Alle materialen, content en intellectuele eigendomsrechten op de website, de diensten en digitale producten zijn eigendom van InnerMind.
8.2 Het is niet toegestaan om de content, materialen, of intellectuele eigendomsrechten van InnerMind te kopiëren, te verspreiden, te wijzigen of anderszins te gebruiken zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de InnerMind.

9. Herroepingsrecht

9.1. De klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De dienstverlener heeft het recht de klant te vragen naar de reden van herroeping, maar de klant is niet verplicht een reden op te geven. De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop de klant de bevestigingsmail heeft ontvangen.
9.2. Het herroepingsrecht geldt niet voor tickets voor de online masterclass en/of cursussen en events dan wel diensten of producten anders dan fysieke producten. De ontbinding van downloads en andere leveringen van digitale inhoud, niet geleverd op een materiële drager, is niet mogelijk wanneer de klant voorafgaand aan de levering uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd en de klant erkent het ontbindingsrecht te verliezen bij het verlenen van deze toestemming.
9.3 Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de klant de dienstverlener (via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, of per e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. Deze mededeling moet de dienstverlener bereiken voordat de herroepingstermijn is verstreken. Om de herroepingstermijn na te leven moet de klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening.

10. Situatie van overmacht

10.1 Een situatie van overmacht kan ervoor zorgen dat de dienstverlener de overeenkomst niet (langer) kan uitvoeren. Als er zich zo'n situatie voordoet, zal de dienstverlener de klant daar zo snel mogelijk van op de hoogte stellen.
10.2 In het geval van overmacht, gaat de dienstverlener over tot het opschorten van de nakoming van de overeenkomst. Dat houdt in dat de dienstverlener de werkzaamheden tijdelijk niet uitvoert. Hoe lang dat duurt, hangt af van hoe lang de situatie van overmacht duurt.
10.3 Als deze situatie langer dan één maand duurt, dan mogen wij allebei besluiten om de overeenkomst te ontbinden zonder dat er ongedaanmakingsverplichtingen ontstaan. Voor deze ontbinding, hoeft er geen rechter aan te pas te komen.
10.4 Onder overmacht vallen situaties zoals bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend: pandemie of epidemie, ziekte van de dienstverlener, overheidsmaatregelen, (burger)oorlog of gevaar daarvoor, oproer, terrorisme, brand, waterschade, overstroming en technische storingen zoals internetproblemen. Het gaat steeds om situaties die buiten de schuld of risicosfeer van de dienstverlener liggen.

11. Betwistingen

11.1 Deze overeenkomst en alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze overeenkomst vallen onder de Belgische wetgeving.
11.2 De klant is verplicht om eventuele klachten over facturen en/of geleverde diensten of producten binnen de 8 dagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar maken aan de dienstverlener.
11.3 Geschillen zullen in eerste instantie worden beslecht door middel van bemiddeling.
11.4 Indien bemiddeling niet leidt tot een oplossing, kan de klant er ook voor kiezen om een klacht in te dienen bij de consumenten ombudsdienst van de Federale Overheid. Dit kan via deze link: https://www.consumentenombudsdienst.be//nl.


InnerMind